Oct 9, 2010

dan aku yakin dia punya sesuatu


bila usaha jadi kenyataan
pasti manis utk di kenang

dia..
susah payah nyer akhirnya terbalas
atas usaha sungguh2nyer

korang nak tau
masa dia kecik , dia pernah bgtau aku
ramai yg suke hina dia
d sebab kan org rasa dia
x berapa nak comel
d sebabkan ksusahan keluarga
org pandang hina pd dia
antara ayat yg x buleh aku lupe
dia kata org pernah
cakap dia "..pergi sana main jauh2"
dia lari bawak diri ke hujung sungai
tempat mengadu nasib
hakikatnya rahsia itu d simpan rapi
sampailah aku sahaja yg tau ...

dia..
bkerja mencari rezeki
walaupun masih di bangku sekolah
hasil mengumpul tahi ayam lah
yg menjadi duet tambahan utk
ke sekolah termasuk
RM50 utk mak abah jauh d mata
sambil menanam azam dalam hati
nasib keluarga akan dia ubah

dia..
membesar , bertukar ganti
pengalaman yang di cari
untuk di jadikan panduan hidup
bawa diri ke ibu kota
dan akhirnya mendapat rezeki
ke rumah Allah
sambil menabur bakti kepada hamba2 Allah
yang mengerjakan ibadat haji
khidmatnya dan nawaitu nya
pernah di puji
yang aku dengar sendiri
"awak bertuah , dia manusia baik hati
dia ibarat ahli syurga"
alhamdulilah

dan kini...
kerana cacian
kerana usaha
kerana niat
kerana keihklasan
dia makin berjaya
dengan izin yang ESA
bukan niat aku membuka sesuatu
tapi niat menyatakan rasa bangga
dengan kurniaan dari NYA kepada aku
dan aku yakin dia punya sesuatu..


.



1 comment: