Feb 21, 2012

aku lihat dari satu sudut dunia dan di sana~

fikiran aku seringkali melayang
memikirkan hal dunia dan di sana ~~

yang aku amati dari satu sudut
masih adakah manusia
terlalu mengejar dunia
menongkah langit
tidak larat subuh
tidak ingatkan zuhur
tidak perasankan asar
tidak adanya maghrib
tidak laratnya isya'
tidak ku tuju pada sesiapa
namun ingatan buatku dan semua
agar yang lima itu jangan kau goyahkan
demi dunia yang pasti ada penghujungnya

ouh ... kalau lah bisa ketika di mahkamah akhirat
boleh memberi 1001 alasan seperti di dunia
maka semakin lalai lah kita ...

apa lah sangat harta dunia mahu di kejar tidak cukup masa
kalau tidak di imbangkan harta akhirat dengan berbaki masa yang ada

aku takut untuk diriku
aku jua takut untuk yang lain

namun aku manusia
tidak bisa memberi seribu andaian dan hukuman
untuk seorang manusia
yang aku lihat dari satu sudut
yang sebenarnya tidak aku tahu siapakah dia sebenarnya di sisi Nya......

No comments:

Post a Comment