Feb 26, 2012

guruh itu !

sesaat ku sudahi rakaat ku yang terakhir asar tadi

hujan turun membasahi bumi

Alhamdulilah doaku mohon agar hujan turun di dengari Allah

benar Allah tidak pernah tidur , setiap detik di hatimu

penciptamu maha mengetahui ..

sesudah itu , ku putuskan

mencapai Manzil yang ku beli

murah sungguh harganya, cume RM1.50

namun isi kandungannya tidak semurah di tag

tidak ternilai harga nyer..

semakin ku baca

semakin guruh dan kilat berdentum

subhanallah bergetar sungguh hati ku

Allah hu Akbar.. ku beralih ke satu sudut

di samping suami dan anaknda

yang sedang berpelukan

ku teruskan pembacaan ..

semakin kuat dentuman itu

ku terdiam ..

dan ku berfikir sejenak

kiranya tiba2 berlaku lah

dan smpai lah masa hari kiamat

bagaimanakah kita ?????

sempat kah mengucapkan taubat ??

berpelukan dengan suami dan anaknda tercinta

adakah memberi makna di saat itu ??

sedang ibu menyusukan anak di saat itu

akan terlepas dari dukungan ...

Allah ..... kerdil sungguh ku rasakan

jahil nya aku kerana telah menzalimi diri ku selama 30 tahun

aku menumpang di bumi mu ..

luluskah aku di perhimpunan di mana

semua mengetahui keputusan di atas ujian di dunia dulu ..

Allah .. bantulah aku dalam mengingatimu

bantulah aku dalam menunaikan ibadat kepada mu

aku insan yg penuh dengan noda

namun mengharapkan rahmat dan redha mu

agar di sana nanti syurga lah tempat ku...mudahan

No comments:

Post a Comment